Strona wykorzystuje pliki cookies do dostosowania serwisu oraz w celach statystycznych.  Czytaj więcej

GMINA WILKÓW Gmina Wilków
KALENDARIUM
Dziś jest: środa, 23-08-2017
Imieniny: Apolinarego, Miły, Róży

WYPOCZYNEK LETNI 2009

WYPOCZYNEK LETNI

Tradycją już jest, że w naszej gminie zawsze pamięta się o dzieciach
i młodzieży. Z myślą o nich organizuje się wszelkie imprezy a o tej porze roku wypoczynek letni, bo po 10. miesiącach intensywnej nauki przychodzi czas na upragniony odpoczynek, utęsknione WAKACJE.

Podczas tegorocznych wakacji ze zorganizowanego wypoczynku skorzystało 22 dzieci a wypoczywały:

-          12 dzieci na kolonii letniej w Turawie, zorganizowanej na zlecenie Opolskiego Kuratora Oświaty,

-          10 dzieci na obozie sportowym w Borowicach, zorganizowanym przez Polski Związek Lekkiej Atletyki w Warszawie i Uczniowski Klub Sportowy „Orlik”
w Bukowiu.

Ponadto w ramach własnych środków finansowych zorganizowaliśmy dwie jednodniowe autokarowe wycieczki dla 100 dzieci i młodzieży.

Na pierwszą wycieczkę udaliśmy się już w dniu 16 lipca do Kopalni Soli w Wieliczce. Kopalnia w 1978 roku została wpisana na Pierwszą Światową Listę Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego UNESCO, a w 1994 roku została uznana za Pomnik Historii Narodowej. Zwiedzanie wielickich podziemi rozpoczęliśmy od zejścia schodami do wnętrza kopalni, do pokonania mieliśmy 380 stopni.
W ten sposób znaleźliśmy się podziemiach kopalni na I poziomie (64 m głębokości),następnie z przewodnikiem przemieściliśmy się na głębokość 135 m tzw. III poziom w kopalni. Na trasie zwiedzania młodzież mogła podziwiać unikalne komory z zachowanymi śladami prac eksploatacyjnych z kolekcją maszyn i urządzeń górniczych, kaplice z niepowtarzalnymi rzeźbami i płaskorzeźbami solnymi, wśród nich najpiękniejszą na świecie kaplicę św. Kingi, usytuowaną 101 metrów pod ziemią, jeziora solankowe, kolekcję solnych rzeźb. Labirynty przypominają podziemne miasto: tajemnicze i zachwycające. Po zwiedzeniu i zapoznaniu się z historią kopalni, pełni wrażeń wyjechaliśmy windą-szybem Daniłowicza na powierzchnię. W drodze powrotnej pojechaliśmy do Krakowa, tam zwiedziliśmy Kopiec Kościuszki
a także obejrzeliśmy wystawę figur woskowych.

Natomiast w dniu 6 sierpnia wybraliśmy się z grupą dzieci małych na wycieczkę do Biskupina. Naszą przygodę zaczęliśmy od zwiedzenia muzeum - stałej ekspozycji poświęconej Biskupinowi i jego okolicy. W trakcie zwiedzania wystawy, pani przewodnik zapoznała dzieci z historią powstania osady, jak żyli ludzie w tym okresie, czym się zajmowali itd.. Następnie zwiedziliśmy gród biskupiński, który jest jednym z nielicznych stanowisk archeologicznych w Polsce zawierających pełnowymiarowe rekonstrukcje wału obronnego, falochronu, bramy, ulic i budynków mieszkalnych. Na zakończenie pobytu w Biskupinie przygotowaliśmy miłą niespodziankę dla dzieci, rejs statkiem „Diabeł Wenecki” wokół półwyspu biskupińskiego po Jeziorze Biskupińskim. Dla dzieci było to duże przeżycie ponieważ niektóre z nich po raz pierwszy płynęły statkiem. Kolejnym etapem naszej wycieczki był Park Dinozaurów tzw. „Zaurolandia” w Rogowie. Na terenie ww. parku znajdują się wszystkie modele dinozaurów jakie występowały i żyły na ziemi a także to,   że znajdujące się tam prehistoryczne stworzenia są w rzeczywistej wielkości. Widok niesamowity, zapiera dech w piersiach. Jest to coś fantastycznego, gdyż nie codziennie można oglądać takie stworzenia. Dzieci były zachwycone. Dodatkową atrakcją znajdującą się na terenie parku był plac zabaw z najróżniejszym huśtawkami, zjeżdżalniami itp.

Mam nadzieję, że dzieci i młodzież to co zobaczyły i czego się dowiedziały podczas zwiedzania Kopalni Soli w Wieliczce i po wędrówce po grodzie biskupińskim wykorzystają na lekcjach w szkole.

Jak wszystko co miłe, ma swój początek i koniec, tak samo jest z koloniami, obozami i wycieczkami, przychodzi czas na powrót do domu. Dla nas organizatorów najważniejsze jest to, że dzieci wracają zadowolone, uśmiechnięte i szczęśliwe.
         Dzieci i rodzice za moim pośrednictwem dziękują Kierownictwu Urzędu Gminy  i Radzie Gminy w Wilkowie za umożliwienie dzieciom udziału w koloniach, obozach  i zorganizowanie wycieczek. Rodzice dziękują także paniom opiekunkom wycieczek za opiekę nad ich pociechami.