Strona wykorzystuje pliki cookies do dostosowania serwisu oraz w celach statystycznych.  Czytaj więcej

GMINA WILKÓW Gmina Wilków
KALENDARIUM
Dziś jest: poniedziałek, 25-09-2017
Imieniny: Aureli, Kamila, Kleofasa

Wycieczka do Krakowa

Tradycją już jest, że w naszej gminie zawsze pamięta się o dzieciach i młodzieży. Z myślą o nich organizuje się wszelkie imprezy a o tej porze roku wypoczynek letni, bo po 10-ciu miesiącach intensywnej nauki przychodzi czas na upragniony odpoczynek, utęsknione WAKACJE.

I tak w dniu 26 lipca wyruszyliśmy z Wilkowa 50-osobową grupą na jednodniową autokarową wycieczkę do Krakowa. Kraków powitał nas piękną, słoneczną pogodą. Naszą wędrówkę i przygodę z Krakowem rozpoczęliśmy od „serca miasta” - Wzgórza Wawelskiego. Wspólnie z przewodnikiem zwiedziliśmy ekspozycje znajdujące się w Zamku Królewskim: Reprezentacyjne Komnaty Królewskie, Skarbiec Koronny i Zbrojownię. Mogliśmy obejrzeć i podziwiać salę: Wielkorządcy, Turniejową, Poselską, Senatorską, pod Planetami, pod Ptakami, pod Orłem. Dzieci z zainteresowaniem słuchały przewodnika, który w ciekawy sposób przekazywał fakty i wydarzenia z historii. Największe wrażenie na „małych turystach” wywarło zwiedzenie i przejście podziemne Smoczej Jamy a przede wszystkim zobaczenie ziejącego ogniem smoka wawelskiego. Przecież każdy z nas z własnego dzieciństwa do dziś pamięta „Legendę o Smoku Wawelskim”. Po obiedzie i krótkim odpoczynku na Wzgórzu Wawelskim wyruszyliśmy dalej. Na trasie naszego zwiedzania znalazł się: Pomnik Adama Mickiewicza, Kościół Mariacki gdzie zobaczyliśmy i podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza, Barbakan, Brama Floriańska, Dom Wita Stwosza, Sukiennice i słynne na cały świat „papieskie okno” przy Floriańskiej 3.

Dzień upłynął dzieciom bardzo szybko, wróciły uśmiechnięte i zadowolone do Wilkowa, gdyż wycieczka była tak zorganizowana, że o nudzie nie było mowy.

Mam nadzieję, że dzieci to co zobaczyły i czego się dowiedziały podczas tej wędrówki po Krakowie wykorzystają na lekcjach w szkole.

Rodzice za moim pośrednictwem serdecznie dziękują kierownictwu Urzędu Gminy w Wilkowie za zorganizowanie tej wycieczki a opiekunom za sprawowanie opieki nad dziećmi.

Opr. Dorota Birska – podinspektor ds. kultury i sportu

w Urzędzie Gminy w Wilkowie

Galeria :

IMAG0023.jpeg    IMAG0011.jpeg   IMAG0002.jpeg

IMAG0001.jpeg   IMAG0009.jpeg   IMAG0044.jpeg

Kliknij na zdjęcie, jeżeli chcesz zobaczyć powiększenie