Strona wykorzystuje pliki cookies do dostosowania serwisu oraz w celach statystycznych.  Czytaj więcej

GMINA WILKÓW Gmina Wilków
KALENDARIUM
Dziś jest: środa, 20-09-2017
Imieniny: Eustachego, Faustyny, Renaty

Kraków – miasto polskich królów

W upalną środę 28 czerwca młodzież z Publicznego Gimnazjum w Wilkowie zwiedziła miasto zwane miastem polskich królów - Kraków. Wycieczka odbyła się w ramach  Letniego wypoczynku Wilków 2017, był to pierwszy z czterech zaplanowanych wyjazdów dla dzieci i młodzieży szkolnej w okresie wakacyjnym.

Zwiedzanie Krakowa rozpoczęliśmy od Katedry na Wawelu – uznanej za najcenniejszy obiekt sakralny w Polsce. Mieliśmy możliwość podziwiać przepiękne zabytkowe dzieła sztuki. W podziemiach katedry wawelskiej obejrzeliśmy Groby Królewskie – miejsce spoczynku polskich monarchów, ale również książąt, bohaterów narodowych oraz artystów m.in. Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Cypriana Kamila Norwida oraz Fryderyka Chopina.

Ukoronowaniem naszej wizyty w katedrze było  wejście na wieżę Zygmuntowską, z której roztacza się niesamowity widok na przepiękny Kraków. Na jej najwyższym piętrze podziwialiśmy najsłynniejszy w Polsce dzwon, nazwany imieniem fundatora, króla Zygmunta I Starego. Wspinając się po wąskich schodach wieży zachwycaliśmy się jeszcze czteroma dzwonami: Kardynała, Urbana, Stanisława i Wacława.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było zejście Smoczą Jamą do podnóża wzgórza wawelskiego by tam spotkać się ze smokiem, który zieje ogniem.

Mijając zabytkowe kamieniczki zatrzymaliśmy się chwilkę przed Pałacem Arcybiskupów Krakowskich ze słynnym oknem papieskim. Następnie swoje kroki skierowaliśmy w kierunku Rynku, podziwialiśmy takie zabytki jak: Sukiennice, Brama Floriańska, Kościół Mariacki.   Na krakowskim rynku mieliśmy także chwilę wolnego czasu, który wykorzystaliśmy na zakup pamiątek. Odwiedziliśmy także Collegium Maius czyli najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Czas zwiedzania upłynął nam naprawdę bardzo szybko i wszyscy byliśmy zadowoleni z możliwości bezpośredniego zobaczenia tak niezwykle pięknych zabytków naszej kultury. Wycieczka dostarczyła wszystkim  niezapomnianych wrażeń. W radosnych nastrojach choć zmęczeni bezpiecznie wróciliśmy do Wilkowa.